Provincie Zuid Holland

Toon navigatie

Stel je voor...AMC-specialist bij de provincie Zuid-Holland

We hebben een mooie vacature voor een Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie en Werving. We hebben enorm ons best gedaan op de vacaturetekst. Toch konden we daar niet alle gevoel in kwijt. Daarom schetsen we hier een beeld van een gemiddelde werkdag op die plek.

Hoi, ik ben Marcel. Ik ben bij de provincie Zuid-Holland bezig om Arbeidsmarktcommunicatie op te starten. Want daar hebben we een tijdje niet zoveel aan gedaan, we moeten een inhaalslag maken.

Ik ben extern, ik zit hier nog tot begin 2020. Een van mijn taken is om iemand aan te nemen en goed in te werken die het van mij over gaat nemen. We hebben uiteraard een vacaturetekst, maar ik zal hier eerst even schetsen hoe het op deze werkplek aan toe gaat. Ik schets je een gemiddelde werkdag. 

8.15 uur. Ik kom binnen. Eerst koffie.  

Vandaag is het dinsdag, dat is altijd een dag met veel afspraken.  

Gisteren een dag thuis gewerkt, drie uur ongestoord de nieuwe opties in het CMS van de werkenbij-site getest. Zag er prima uit, daarmee kunnen we onze site lekker uitwerken tot een mooi contentplatform. We zullen de arbeidsmarkt eens laten zien wat er voor mooi werk gebeurt binnen de provincie Zuid-Holland. En wat een onwijs enthousiaste vakmensen we hebben.  

Maar, we dwalen af, want ik was een werkdag aan het schetsen.  

Bij de koffie-automaat word ik aangeschoten door een van de 4 recruiters. ‘Straks even sparren over 2 nieuwe technische vacatures, kijken of we niet even een leuke video kunnen maken. Voor LinkedIn’. Doen we, mag dat om 11 uur? OK! 

Op zoek naar een werkplek.  

Onderweg schiet Carolien, onze teamcoördinator me aan. De presentatie over de AMC-plannen in het MT staat gepland voor volgende week dinsdag. We krijgen een kwartier. Mooi, dat betekent dat ik de presentatie moet terugbrengen tot max. 10 slides.  

Plek gevonden, computer aan, even een uurtje mijn mailbox bijwerken:  


  • Uitnodiging om aan te schuiven bij de inventarisatie voor de nieuwe huisstijl van de provincie. Ze zijn benieuwd naar de wensen en ervaringen vanuit AMC 


  • Afspraak met het onderzoeksbureau om een handleiding te krijgen in het online realtime doelgroeponderzoek dat we bij hen afnemen  


  • Een melding uit Microsoft Teams van Communicatie. De planning voor de LinkedIn-updates voor de komende 2 weken staat in Trello. 

De trainee-coördinator vraagt om te helpen bij de laatste wervingspush voor het P4-Technisch Traineeship, dit organiseren we samen met 3 andere provincies. We willen nog 1x via het eigen provincie-account een update delen. Maar we willen vooral dat zo veel mogelijk trainees en technische mensen van PZH dat bericht gaan delen. Samen met haar benader ik deze interne mensen 

Je mag natuurlijk verder lezen

Maar misschien wil je al naar de vacaturetekst

Het video-bureau stuurt een voorstel voor een concept voor een testimonial-video. Daar moet ik samen met de video-specialist van onze afdeling Communicatie feedback op geven.  

Even in overleg over het logo met de huisstijl-verantwoordelijke bij Communicatie. We hebben een erg oude huisstijl. We moeten een logo gebruiken op de nieuwe werkenbijsite dat vooral op mobiele resoluties erg in de weg zit. Ik krijg het toch voor elkaar dat we hiervoor een niet helemaal officiële, maar veel handigere versie mogen gebruiken 

Ik benader drie verschillende PZH-collega’s, omdat ik content over hen wil maken op de werkenbij-site. Ze hebben namelijk een goed verhaal voor hun vakgebied, waarmee we weer laten zien wat er voor moois binnen de provincie gebeurt. Ik nodig hen uit voor een interview, dat ik samen met een webredacteur van Communicatie ga afnemen.  

Ik nodig een fotograaf uit voor overleg. Hij moet de vaste portretfotograaf worden voor de werkenbijsite, daarvoor wil ik even op gemak met hem overleggen over de handigste aanpak om vanuit 1 beeld zo veel mogelijk uitsnedes te kunnen maken.  

Ook hou ik contact met 3 afstudeerders die door deze fotograaf voor de werkenbij-site moeten worden gefotografeerd. Ze vinden dat stiekem wel een beetje spannend, ik stel hen gerust dat het echt goedkomt. En dat ze er een mooie LinkedIn-profielfoto aan overhouden.  

Ik wil nog een keer de discussie aangaan met communicatie over het gebruik van het corporate Instagram-account vs het starten van een specifiek Instagram-account voor de arbeidsmarkt. Daar kom ik vandaag niet aan toe, maar ik plan alvast een afspraak voor volgende week in.  

Ik bekijk de nieuwe editie van 'Verbinding', de interne nieuwsbrief van de afdeling I&A, onze IT-afdeling. Daarin vertellen ze over wat ze doen, en lichten ze collega’s uit. Ik scout deze of er iets of iemand bij zit dat interessant genoeg is om door te vertalen naar de externe werkenbij-site. Ik plan ook gelijk een nieuw overleg in, samen met de IT-recruiter uit ons team, om met de afdeling I&A de plannen voor de komende 3 maanden te bepalen.  

Collega Myrte stuurt de rapportage van de LinkedIn-vacatures. Daarmee ga ik straks het cijferoverzicht maken, waarbij ik uit verschillende bronnen de cijfers van de gehele candidate journey in kaart breng.  

Ik meld me aan voor de Employer Branding Summit van Recruiters United. Want het is natuurlijk heel leuk, die provincie, maar ik wil wel in de gaten houden wat er in andere recruitment- en AMC-keukens gebeurt.  

‘s Ochtends is de Keek op de Week. Voor iedereen van de afdeling P&O Front Office. Dan delen we waar we mee bezig zijn, met alle P&O Adviseurs en de mensen van Leren en Ontwikkelen. Daar hoor je altijd interessante dingen. 

Ik duik een uur in Google Analytics om te kijken hoe het gaat met het verkeer naar het nieuwe stageverslag dat we vorige week op de site hebben geplaatst. Ik draai gelijk de weekrapportage uit van de hele site en van alle vacatures. Deze stuur ik naar mijn teamcoördinator. Zoals altijd levert ieder cijfer weer 1 antwoord en 2 nieuwe vragen op, maar dat is juist leuk om binnen het team te bespreken. 

  

Vanmiddag de wekelijkse standup met Team Recruitment. We hebben veel met elkaar te bespreken. Om ervoor te zorgen dat we in anderhalf uur ook echt alles kunnen bespreken, hebben we een strak format en een whiteboard voor deze sessie. Ik moet straks even kijken of ik nog onderwerpen op de agenda wil zetten. Die moet ik dan op een post-it in de inbox van ons standup-bord plakken. (als Paul tenminste opzij gaat)    

Eind van de dag Teamsessie met Team Recruitment. We bestaan bijna zes maanden. Tijd om even met de benen op tafel te overleggen buiten de dagelijkse hectiek. En een borrel daarna op de Dennenweg, omdat we in zes maanden tijd al iets moois hebben neergezet. (sorry geen foto's. Het blijft hier wel zakelijk :))

Dus...

Alles bij elkaar is het best een lang verhaal geworden. Maar het is allemaal echt. Sterker nog, ik zou er nog veel meer over kunnen vertellen. Maar dat doen we later wel. Ik hoop dat je een indruk hebt van de plek en wat er voor mooi werk op je ligt te wachten. Het is in ieder geval duidelijk dat er genoeg te doen is. Wil je meer weten, dan kun je contact opnemen met mij of met Carolien Wetzels. De gegevens staan hieronder.  

Lijkt het je nog steeds leuk?

Mooi, bekijk dan de vacaturetekst

Meer weten?

Marcel van der Quast

Marcel van der Quast

Product owner AMC

Telefoon 0652888163

LinkedIn LinkedIn

Carolien Wetzels

Carolien Wetzels

Coördinator Team Recruitment

Telefoon 0650064284

LinkedIn LinkedIn